Kawasaki
Teknologia Moottorin hallintatekniikka

Kawasaki valmisti ensimmäisen moottoripyörän moottorin vuonna 1950. Siitä lähtien Kawasaki on jatkuvasti hyödyntänyt uusinta tekniikkaa korkean suorituskyvyn moottoreissaan. 

ACC

ACC (Adaptiivinen vakionopeudensäädin) ylläpitää kuljettajan asettaman nopeuden, mutta säätää ajoneuvon nopeutta siten, että se säilyttää sopivan seurantaetäisyyden edellä ajavaan ajoneuvoon.

Edistyneempi versio elektronisesta vakionopeudensäätimestä, ACC säilyttää ajajan asettaman nopeuden, mutta säätää ajoneuvon nopeutta siten, että se säilyttää sopivan seurantaetäisyyden edellä ajavaan ajoneuvoon. Eteenpäin suunnattu tutka-anturi käyttää millimetriaaltotutkaa skannatakseen eteenpäin ajajan kaistalla olevien hidasteiden tunnistamiseksi. Järjestelmä ottaa huomioon edellä ajavan ajoneuvon läheisyyden, tien kaltevuuden, etu-/takapyörän nopeuden ja ajajan valitseman etäisyysasetuksen (Lähellä, Keskitasolla tai Kaukana). Kun etäisyys edessä olevaan ajoneuvoon katsotaan riittämättömäksi, järjestelmä ohjaa nopeutta hidastamaan. Kun tarvittava nopeuden lasku ei ole suuri, tämä voidaan tehdä moottorijarrutuksella; kun tarvitaan voimakkaampaa hidastamista, järjestelmä aktivoi myös jarrut. Kun tilaa tulee lisää, järjestelmä ohjaa nopeutta lisäämään ja kaasua nostetaan palatakseen asetettuun nopeuteen.