Kawasaki
Teknologia Alustan hallintatekniikka

Tulos edistyksellisestä tekniikasta, perusteellisesta testauksesta ja jatkuvasta pyrkimyksestä luotettavuuteen, turvallisuuteen ja suorituskykyyn.

VHA

Aktivoituu, kun kuljettaja on pysähtynyt ja painaa jarrua/jarruja tiukasti, VHA (Vehicle Hold Assist) kytkee takajarrun, jotta kuski voi rentoututtaa jarrutuskäden ja jalkansa.

Aktivoituu, kun kuljettaja on pysähtynyt ja painaa jarrua/jarruja tiukasti, VHA (Vehicle Hold Assist) kytkee takajarrun, jotta kuski voi rentoututtaa jarrutuskäden ja jalkansa. Jarrunesteen paineen lisäksi järjestelmä tutkii tien kaltevuuden, etu-/takapyörän nopeuden, kaasun asennon ja sivuseisontatuen kytkimen määrittääkseen, ovatko käyttöolosuhteet täytetty. Kun kuljettaja on pysähtynyt, VHA käynnistyy sen jälkeen, kun kuljettaja kohdistaa tietyn määrän painetta (joko etu- ja/tai takajarruun). ABS-pumppu käyttää painetta kytkeäkseen takajarrun päälle, ja kojetauluun syttyy valo/signaali, joka ilmoittaa kuljettajalle, että hän voi rentouttaa jarrukäden (ja jalkansa) ja että pyörä pysyy nyt paikallaan. Järjestelmä kytkeytyy automaattisesti pois päältä, kun kuljettaja kääntää kaasua kiihdyttääkseen, kun sivuseisontatuki laskeutuu tai 10 minuuttia aktivoinnin jälkeen. Kuljettaja voi myös kytkeä järjestelmän pois päältä puristamalla ja vapauttamalla jarruvivun nopeasti (alle 1 sekunnin aikana).