Newsletter

Kawasaki Newsletter

29 Lokakuu 2025 2026 Z900RS: Legends Never End

Z900RS 2026 – Legendat eivät lopu

Ylpeänä perintöään esille tuoden vuoden 2026 Z900RS saa joukon hienosäätöjä, jotka korostavat sen kuljettajakeskeistä luonnetta ja todistavat, että legendat eivät koskaan katoa.

Ajaton Z Retro Sport saa päivityksiä moottoriin, runkoon ja elektroniikkaan – nostamalla RS-teeman uudelle tasolle tinkimättä sen kuuluisista juurista.

Ei siis ole yllätys, että uusi Z900RS ja sen SE-versio vievät vuodelle 2026 koko luokan kehityksen jälleen askeleen eteenpäin.

Z900RS 2026 – Klassikko kehittyy edelleen

Z900RS:n sydämenä sykkii moottori, joka on viritetty tarjoamaan pehmeää tehoa alhaisilla kierroksilla ja sykähdyttävää suorituskykyä korkeilla. Sama moottori jatkaa myös vuonna 2026, mutta uutuuksia on runsaasti: elektroniset kaasuläpät (ETV), elektroninen vakionopeudensäädin sekä IMU-yksiköllä varustettu kuljettajaa avustava järjestelmä, johon sisältyvät Kawasaki Cornering Management Function (KCMF) ja ylös/alas toimiva Kawasaki Quick Shifter (KQS).

Tekniikan ja muotoilun yhdistävänä siltana toimii uusi, säädetty megafonityylinen äänenvaimennin ja uudelleenmuotoillut pakosarjat, jotka korostavat pyörän ilmeikkyyttä ja soundia – tuoden ajattomaan Z-konseptiin entistäkin enemmän luonnetta.

Ulkonäöltään vuoden 2026 Z900RS jatkaa klassisen Z1-mallin inspiroimaa linjaa, jossa retroelementit ja moderni käsityötaito sulautuvat yhteen. Ikoninen kyyneleenmuotoinen polttoainetankki, tunnistettava perämuoto ja innovatiivinen ovaali LED-takavalo ovat osa tätä täydellistä tasapainoa.
Huolellinen viimeistely ja erinomainen työn laatu takaavat korkealuokkaisen ulkonäön, jossa myös toiminnallinen kauneus on keskiössä – esimerkiksi sylinterinkanteen integroidut, korostetut jäähdytysrivat tuovat mieleen ilmajäähdytteisen moottorin klassisen ilmeen.

Alusta- ja jarrukomponentit ovat samalla tasolla kuin moderneissa supersport-malleissa: ø41 mm käännetty teleskooppihaarukka säädettävällä vaimennuksella ja takaosan horizontal back-link -jousitus takaavat sekä mukavuuden että urheilullisen ajotuntuman. Radiaalikiinnitteiset etujarrut tarjoavat lineaarisen jarrutuntuman ja erinomaisen hallittavuuden.

Pystyasento ja rento ajoasento tuovat mukavuutta ja kontrollia. Lisävarusteena saatava Low Seat -istuinkorkeus (810 mm) tarjoaa paremman istuvuuden useammalle kuljettajalle verrattuna vakiokorkeuteen (835 mm) ja SE-version korkeuteen (845 mm), parantaen ajettavuutta ja houkuttelevuutta entisestään.

Älypuhelinyhteys mahdollistaa langattoman yhteyden moottoripyörään Rideology The App Motorcycle -sovelluksen kautta, mikä tekee ajokokemuksesta entistäkin monipuolisemman.

Z900RS SE -versio on varustettu Brembon jarrupaketilla, johon kuuluvat etusatulat, ø300 mm Brembo-levyt, teräspunosletkut sekä korkeatasoinen Öhlins-takaiskunvaimennin etäsäätösäiliöllä. Tuloksena on entistä pehmeämpi ajotuntuma ja erinomainen hallittavuus. Ohjaustangon oikealle puolelle on lisätty USB-C-liitäntä, ja ulkonäkö jatkaa ikonisen “Fireball” Z1-värityksen perintöä – nyt entistä kylläisemmillä oransseilla grafiikoilla ja rungon värin muuttuessa ruskeasta metallimustaksi.

Kaksi uutta vakiomallia täydentävät valikoimaa:

  • “Blackball”, jossa on Fireball-tyyliset tunnukset ja näyttävä kokonaan musta ulkoasu.

  • Candy Tone Red, joka tuo mieleen upean vuoden 1975 Z1B-värityksen.

Lisäksi sekä 70 kW että 35 kW versiot tekevät tästä suositusta Retro Sport -mallista entistä saavutettavamman yhä useammalle kuljettajalle. Tuloksena on täydellinen 2026 Z900RS – entistä kehittyneemmillä ajoavustimilla, laajemmalla vetovoimalla ja ajattoman Z-hengen säilyttäen.
Legenda ei lopu – se elää ja kehittyy